Opskriftindex

onsdag den 20. februar 2013

Schyyyyyy...... min egen lille hemmelighed eller skulle jeg sige forandring

Jeg har de sidste par uge gået og puslet lidt med nogle tanker. Jeg har jo tabt en del kg, og generelt fået det meget bedre i det års tid jeg har spist LCHF. Træningen, som jeg startede op med i september sidste år, har jeg dog ikke været lige god til at vedligeholde og synes derfor ikke rigtigt at jeg kan se nogle resultater af den (udover øget velvære, som dog også er godt).

Derfor har jeg nu besluttet mig for en lille 6 ugers challenge for mig selv. Den er ret simpel, jeg vil se om jeg på sølle 6 uger, ved kontinuerlig træning og lidt færre søde LCHF-sager, kan se fremskridt på min krop ved øget muskelmasse og lavere fedtprocent. Min store drøm er at få lidt markerede arme og mave.....

Startede op i mandags og derfor skulle det endelige resultat gerne kommer søndag d. 31. marts.

De to største ting i denne udfordring er at holde ved min træning gennem alle ugerne og så stoppe med de søde sager i hverdagene.
Selvom jeg kun spiser LCHF godter og ikke sukker udover det i 70% chokolade, så er lækkerier hver aften jo stadig ikke sundt.
Derfor hedder det fremover ingen lækkerier i hverdagene, kun i weekenderne og ved specielle lejligheder. Indtil videre i denne uge er det gået helt uden problemer, jeg har i stedet taget en kop te med lidt fløde i om aftenen.

Jeg har både taget billeder og mål ved forløbets start, disse kommer på, når jeg har noget at sammenligne med om 3 uger.

Nogle som er med på denne lille udfordring? :)

6 kommentarer:

  1. Hej Christina,
    (Ih, havde lige skrevet en mega lang kommentar på mobilen, men den blev væk, så jeg prøver lige igen her fra en pc...)
    Lyder virkelig som en spændende udfordring, som på mange måder ligner min. Jeg er nu snart igennem min sunde måned med tilvalg, som gerne skulle hjælpe mig til at se resultater af min træning. Det er dog kun starten... de gode vaner skulle jo gerne fortsættes, for drømmen er et kik til mine mavemuskler og så skal fedtet skrælles af.
    Jeg ville rigtig gerne faste fra aftensmad til morgenmad (ca. 12 timer), men der sniger sig for ofte snacks ind på hverdage efter aftensmaden. Den udfordring hopper jeg derfor med på. Træningen skal også gerne fortsættes 4 gange i ugen. Jeg har desuden startet februar med vejning, fedt%, målebånd og foto, så der skulle også gerne være fremgang at spore fremadrettet.
    Jeg glæder mig til din update og hepper i hvert fald på sidelinjen.
    KH
    - frk. sveske

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej sveske.
      Synes du klarer din sund måned godt, elsker at læse med i dine updates :)
      Håber du vil dele dine fremskridt og evt. billeder af dine før,/efter resultater på et tidspunkt.

      Skønt vi kan heppe på hinanden så - man haft jo ikke lyst til at fejle, når andre sådan kigger med ;)

      Kh. Christina

      Slet
  2. Jeg er hoppet med på Sveskes 'Sund Måned', og vil også gerne hoppe med på din udfordring :) Intet (andet end the) efter aftensmad og 4-5 gange træning ugentligt. Jeg har ikke taget billeder eller noget, men siden slutningen af april 2012 har jeg levet efter lchf, hvor jeg fik målt fedt% og blev målt og vejet. Det gjorde jeg igen i oktober, og vil så få det gjort igen i slutningen af april, så jeg kan se hvor meget der er sket på 1 år. Jeg er i gang med anden uge med seriøs træning. Fik desværre holdt en temmelig lang træningspause. Men hey, nu er jeg i gang igen - tak Sveske!
    Der er i øvrigt lige oprettet en fitness/lchf blog, som hedder www.fitnesspowermm.blogspot.com (mener jeg), hvis det skulle have interesse :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre du også er med! Er meget imponeret over både din og sveskes træning, flot at I får trænet så meget.

      Synes det kettleball du laver ser spændende ud, måske man skulle investere i sådan nogle til lidt hjemmetræning......

      Håber du også deler dine resultater af måling når du får den foretaget, altid spændende at se folks fremskridt.

      Træningspauser kender jeg alt til, vi må holde hinanden ved ilden ;)

      Khan. Christina

      Slet
  3. http://www.fitnesspmm.blogspot.dk/

    Her er den :-)

    SvarSlet